Zwroty, wymiany i reklamacje

1) ZWROTY, czyli informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy

Jako konsument w przypadku zakupów prze internet masz prawo do odstąpienia od każdej umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia otrzymania przesyłki. Jeśli jednak weźmiesz fakturę na firmę, wówczas prawa tego nie masz.

UWAGA: W butikmedyczny.pl zawsze możesz odstąpić od umowy bez podania przyczyny i to w ciągu 30 dni od otrzymania przesyłki. I to zarówno wtedy gdy jesteś konsumentem, jak i prowadzisz firmę. To ważne, szczególnie w przypadku odzieży, która przecież może nie pasować.

W ramach odstąpienia od umowy zwracany towar nie powinien jednak nosić żadnych śladów użytkowania, musi posiadać komplet metek oraz opakowanie producenta, dlatego prosimy o zachowanie ostrożności podczas przymierzania odzieży i obuwia.

Zwrócić możesz całe zamówienie lub tylko jego część. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, że wyślesz do nas informację dotyczącą odstąpienia od umowy w ciągu 30 dni od otrzymania przesyłki, a potem niezwłocznie odeślesz nam zwracane towary. 

 

Zwrotu towaru do nas można dokonać wybierając jedną z dwóch opcji:

Korzystając z przesyłek sklepu:
(opcja dostępna tylko dla zarejestrowanych Klientów, wysyłka Pocztą Polską - koszt 9,23zł - odliczany od zwracanej kwoty)

 

logowanie drukowanie pakowanie poczta
Zaloguj się na swoje konto
w sklepie i dodaj zwrot towaru.
  Wydrukuj zgłoszenie zwrotu
i etykietę.
  Podpisz formularz i włóż go do przesyłki razem ze zwracanym towarem i dowodem zakupu. Bez podpisu nie będziemy mogli uznać zwrotu.   Paczkę z wydrukowaną i naklejoną etykietą dostarcz do dowolnej siedziby Poczty Polskiej (koszt przesyłki zwrotnej zostanie odliczony od zwracanej kwoty).

Instrukcja szczegółowa:

1. Zaloguj się na swoje konto w butikmedyczny.pl. Przejdź do strony "Twoje konto" -> "zwroty towarów" -> "dodaj zwrot".
2. Wybierz zamówienie, z którego chcesz dokonać zwrotu, a następnie zaznacz towar, który chcesz odesłać.
3. Wybierz sposób zwrotu towaru -> "Skorzystam z przesyłki zwrotnej opłaconej przez sklep".
4. Wybierz formę zwrotu należności -> "Przelew" lub "Saldo klienta". W przypadku przelewu podaj numer rachunku bankowego, na który ma zostać przelana należność.
5. Dodaj zgłoszenie zwrotu.
6. Kliknij "Wydrukuj zgłoszenie zwrotu". Wygeneruje się formularz zwrotu oraz etykieta na przesyłkę.
7. Podpisz się na formularzu i umieść go w paczce ze zwracanym towarem. Bez podpisu nie będziemy mogli uznać zwrotu.
8. Paczkę z wydrukowaną etykietą dostarcz do dowolnej siedziby Poczty Polskiej.

Uwaga: Jeśli odeślesz nam towar przesyłką zwrotną opłaconą przez sklep, koszt przesyłki zwrotnej do nas zostanie odjęty od całkowitej kwoty, którą będziemy Ci zwracać.

 

Dla klientów niezarejestrowanych:

Jeżeli dokonałeś/aś zakupów bez rejestracji odeślij towar na adres:
Axido Tomasz Jakowiecki
ul. Sezamkowa 12
05-080 Laski
Do przesyłki dołącz dowód zakupu i wypełniony oraz podpisany formularz zwrotu dostępny tutaj:

Uwaga!

1. Zwracając towar pamiętaj, aby został on zapakowany w odpowiedni sposób, uniemożliwiający uszkodzenie w trakcie transportu.
2. Zwracany towar zostanie przyjęty tylko wtedy, gdy będzie odesłany z kompletną zawartością, a sam produkt i akcesoria będą nieuszkodzone.
3. Do zwracanego towaru prosimy dołączyć wypełniony formularz zwrotu i dowód zakupu towaru (faktura VAT lub paragon).
4. Nie odbieramy przesyłek za pobraniem. Zwrot odesłany w ten sposób wraca do nadawcy.
5. Zwrot powinien zostać odesłany na adres sklepu. Nie mamy możliwości obsługi zwrotów wysyłanych do punktów odbioru (np. paczkomaty InPost).
6. Odpowiedzialność konsumenta za korzystanie z rzeczy w stopniu większym, niż jest to konieczne do zbadania rzeczy będzie miała charakter odszkodowawczy. Przedsiębiorca może zwrócić konsumentowi kwotę wartości towaru obniżoną o kwotę odpowiadającą zmniejszeniu wartości towaru, która może być spowodowana złym obchodzeniem się z towarem, w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia cech, funkcjonalności oraz charakteru towaru.
7. Nie ma możliwości zwrotu odzieży wykonanej na indywidualne zamówienie, tj. w kolorze spoza listy kolorów standardowych (niedostępnych w karcie towaru), odzieży z haftem, spodni z USA w wersji Petit (krótszej niż standardowa) oraz Tall (dłuższej niż standardowa).


2) WYMIANY

Aby wymienić towar złóż nowe zamówienie, a wymieniany produkt odeślij do naszej firmy w ramach zwrotu na adres:
Axido Tomasz Jakowiecki
ul. Sezamkowa 12
05-080 Laski

W przypadku wymiany towaru możesz zaznaczyć na formularzu, aby pieniądze zostały zwrócone na saldo klienta (możesz je wykorzystać przy opłacaniu nowego zamówienia) zamiast na Twój rachunek bankowy. Dzięki temu nie będziesz musiał czekać na zwrot pieniędzy za pierwsze zamówienie.


 3) REKLAMACJE, czyli informacje dotyczące oświadczenia o skorzystaniu z rękojmi przez konsumenta

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne.

Masz po wykryciu wady prawo:

a. złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy kiedy wada jest nieistotna;
c. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
d. żądać usunięcia wady.

W ciągu 14 dni ustosunkujemy się do Twojego oświadczenia lub żądania.

Przedmiot reklamacji należy wysłać na adres:
Axido Tomasz Jakowiecki
ul.Sezamkowa 12
05-080 Laski

Do przesyłki dołącz dowód zakupu i wypełniony oraz podpisany formularz reklamacji dostępny tutaj:

formularz reklamacji

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji (na Twoją korzyść) poniesiony przez Ciebie koszt przesyłki zostanie zwrócony (wyliczony w oparciu o cennik Poczty Polskiej dla paczek pocztowych ekonomicznych).

Odpowiadamy z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania Tobie rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana roku od momentu jej wydania. Twoje uprawnienie jest ograniczone w czasie do roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie upływa wcześniej niż przed upływem dwóch lat od momentu wydania Ci rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania Ci rzeczy. Wyjątkiem jest sytuacja kiedy określony przez nas lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania Wam rzeczy. Odpowiadamy wtedy z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego terminu.

Odpowiedzialność za wady prawne jest w istocie taka sama, a czas na zgłoszenie biegnie od momenty dowiedzenia się o wadzie, a okresy przedawnienia od uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy dotkniętej wadą prawną.

Zagadnienie rękojmi jest niezwykle złożone i zachęcamy do zapoznania się z Kodeksem cywilnym i stronami UOKiK i organizacji konsumenckich opisujących dokładnie i obrazowo Twoje uprawnienia. Nasz sklep działa w zgodzie z prawem i szanuje prawa konsumentów, więc informacje prawne, które tam znajdziesz będą również miały zastosowanie w zakresie umów z nami.

Reklamację najłatwiej jest zgłosić za pomocą modułu reklamacji (RMA) dostępnego po zalogowaniu się na swoje konto w naszym sklepie internetowym. 

W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod numerem telefonu 601 822 581 lub za pomocą poczty elektronicznej na adres biuro@butikmedyczny.pl

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel